poniedziałek, 22 września 2014


"Obwodnica" Łańcuta

Ten odcinek drogi krajowej 4 po oddaniu dla ruchu autostrady A4 Rzeszów - Wierzbna będzie mieć numer drogi krajowej 94.

Tym postem kontynuujemy wycieczkę z Rudnej Małej koło Rzeszowa na węźle Rzeszów Północ do Żurawicy koło Przemyśla. Tym razem jedziemy tzw. "obwodnicą" Łańcuta. Jest to czwarta z ośmiu części podróży. Zapraszam na wycieczkę.:-)

Długość przejechanego odcinka: 3 km





Jesteśmy na skrzyżowaniu DK4 z drogą do centrum Łańcuta, a zaraz za nią wkracza DW877 w stronę Leżajska.
Ta droga sama prosi się o remont.


Skrzyżowanie z DW877, popatrzcie na znak po prawej i znak zakaz skrętu w lewo w tle. Jak można było tu skręcać w lewo to na znaku pewnie było DW877 na Leżajsk. Swoją drogą... ten znak zakaz skrętu w lewo został postawiony wtedy, jak powstała tu sygnalizacja świetlna? Jak ktoś wie, to mógłby napisać w komentarzu?
Widok na skrzyżowanie.
Za niedługo po prawej z rury zniknie tabliczka "E40", a tabliczka "DK4" zostanie zmieniona na "DK94">


Drugie skrzyżowanie ze światłami  na "obwodnicy: Łańcuta.
Tu też obowiązuje zakaz skrętu w lewo, ale od drugiej strony już można w lewo skręcać., jest nawet wydzielona osobna sygnalizacja do wykonania tego manewru.

Jedna z bramownic viaTOLL.




Po lewej wyjazd z Łańcuta na DK4 na wschód.


Koniec. Pozdrawiam. :-)



9 komentarzy:

  1. Fajny blog, liczę na więcej zdjęć. Jak oceniasz jakość nawierzchni dróg krajowych w Polsce? Koleiny, dziury to norma?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że będzie więcej zdjęć. Byłem w kilku trasach, a więc zdjęć jest na mnóstwo postów, jednakże ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na tworzenie bloga, ale w najbliższym czasie będę częściej dodawać posty. Jak oceniam jakość nawierzchni dróg krajowych w Polsce? Około 60% DK w Polsce jest w stanie dobrym lub bardzo dobrym, a więc nie jest źle. Niestety, nadal na wielu drogach krajowych w Polsce są dziury i koleiny, ale to zmienia się na lepsze. Polecam regularne odwiedzanie mojego bloga.
    Pozdrawiam.:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 60% to twoja prywatna opinia, czy jednak przetaczasz jakieś dane np. z GDDKiA. Bo np. GDDKiA mówi o 66% w dobrym stanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To nie jest moja prywatna opinia, tylko opinia na podstawie mapy stanu polskich dróg ze SkyScraperCity, GDDKIA twierdzi, że 66% polskich dróg jest w dobrym stanie, ponieważ mają 3 kategorie klasyfikowania stanu dróg, a na SkyScraperCity są 4 kategorie klasyfikowania stanu dróg, więc wiadomo, że okaże się, że trochę mniej wyjdzie, więc wyszło 60% (lub 57 albo 63%, bo nie jestem na 100% pewien). Na tym polega ta statystyczna różnica.;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorąc po uwagę mapę nawierzchni, to znaczna większość jest zielona, bądź żółta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To dobrze, coraz więcej dróg jest w dobrym stanie. Jakie drogi w Polsce według Ciebie powinny być wybudowane pilnie? Swoją drogą, mogę wiedzieć, jak natchnąłeś się na mojego bloga?;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twojego bloga znalazłem na forum skyscrapercity, w jakimś dziale drogowym, dałeś link ze zdjęciami, wszedłem i trafiłem na twoja stronę :) Moim zdaniem GDDKiA przed budową dróg A i S, powinna wyremontować najpierw drogi krajowe, czego do końca nie zrobiła. A i S pochłaniają teraz większość funduszy, na krajówki idą małe kwoty, czego efektem w tym roku jest wyremontowanie 200 km nawierzchni, na sieci która liczy niemal 20 tys km. Dlatego w najbliższych latach nie liczyłbym na szybką poprawę stanu DK, dopóki nie ukończymy A i S. Czyli w pierwszej kolejności, drogi krajowe, później A i S, następnie drogi lokalne. Jest program Schetynówek, ale nadal potrzeby na remonty dróg lokalnych są ogromne, a same drogi lokalne są kiepskie. Co do samych A i S, to do szczęścia brakuje mi remontu DK18, południowej jezdni, stare betonowe płyty, oraz budowy S11, która stoi w miejscu i chyba tej ekspresówki szybko się nie doczekamy.

    OdpowiedzUsuń
  8. To świetnie, że natrafiłeś na mojego bloga. Im więcej mam czytelników, tym bardziej motywuje mnie to do dodawania zdjęć, jednakże nie posiadam prawa jazdy, więc jestem ograniczony do pilnych wyjazdów lub wyjazdów na jakieś wakacje itp i wtedy w miarę możliwości robię zdjęcia.
    No właśnie można czasami napotkać się na to, że mimo to, że zostają oddawane dla ruchu drogi A i S, to GDDKiA nie remontuje "starych" dróg. A oprócz tego zwróć uwagę na to, że jak oddawana jest dla ruchu autostrada, to "stara" droga krajowa ma również status drogi krajowej (przykład: aktualnie Rzeszów a Wierzbną łączy DK4, gdy zostanie oddana dla ruchu autostrada A4, to to dzisiejsza DK4 będzie miała numer DK94), po prostu do numeru "starej" drogi dodaje się liczbę 90. Natomiast, gdy zostaje oddana dla ruchu droga ekspresowa, to "stara" droga ma status drogi lokalnej. Zauważyłeś to? Więc GDDKIA powinna tym bardziej liczyć się z remontem dróg krajowych, do których będą autostrady, tymczasem w ciągu ostatnich lat została oddana dla ruchu autostrada A1, a mam na myśli odcinek Toruń - Stryków i "stara" droga (czyli DK91) jest w wielu miejscach w średnim stanie, a w niektórych miejscach w złym stanie tzn. jest mnóstwo nierównych łat, koleiny itd. Ta droga prawdopodobnie dalej jest w takim stanie (być może mylę się), a np. "stara" droga do S7 Elbląg - Miłomłyn została wyremontowana, jednak bez poboczy, zapewne ze względu na sam fakt, że będzie to droga lokalna. Nie uważasz, że to dziwne, że do Ski została wyremontowana droga, a do autostrady nie?
    No niestety, wiele DK w Polsce dalej jest w złym stanie, ja w pierwszej kolejności wybrałbym remonty:
    - południowej jezdni na DK18, tak, jak stwierdziłeś
    - wschodniej obwodnicy GOP, oczywiście tylko tych odcinków w złym stanie, a w szczególności tego najbardziej na północ wysuniętego odcinka czyli odcinka nie mającego statusu drogi S
    - al. Andersa w Krakowie, odcinek w złym stanie, ma on przekrój 2x2
    - DK12 w Chełmie
    - odcinki DK22, na których w dalszym ciągu są płyty betonowe
    - odcinek S3/DK6 pomiędzy węzłem Szczecin Kijewo a węzłem S3/DK6 z DW142 na Chociwel
    - DK62 Strzelno - Kruszwica
    - wspólny przebieg DK9/12 w Radomiu (al. Wojska Polskiego) i część al. Żółkiewskiego (mam na myśli odcinek o przekroju 1x2 oczywiście w ciągu DK9)
    - DK12 Błaszki - Sieradz, oczywiście tylko odcinek w złym tanie, czyli jego większość
    - DK1 na A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową, bo wiele odcinków tej drogi jest w tragicznym stanie
    Masz na myśli S11 Zachodnią Obwodnicę Poznania? Ona prawdopodobnie w tym roku zostanie oddana dla ruchu, tak słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
  9. zależy kto zarzadza droga tak jak w Radomiu to miasto odpowiada za kształt i tu często jest problem z remontami właśnie też w innych dużych miastach czy średnich, a po co dodawać 90 nie może zostać stary goły nr k4

    OdpowiedzUsuń